Menu Icon
call_button
210 801 8000Οποιαδήποτε ώρα, για ό,τι
χρειαστείς, είμαστε δίπλα σου
Tips

Car Wallet: Ψηφιακή ταυτότητα και Ψηφιακό Δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Από τις 27 Ιουλίου του 2022, δύο απαραίτητα πιστοποιητικά έγγραφα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή μέσω της εφαρμογής Wallet του gov.gr. Η εποχή που ανησυχούσες μην ξεχάσεις την ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης και σε σταματήσουν στο δρόμο για έλεγχο, τελείωσε. Πλέον, μπορείς να έχεις την άδεια οδήγησης και την αστυνομική ταυτότητα στο smartphone και να την επιδεικνύεις, εφόσον σου ζητηθεί.

Σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, τα ψηφιακά πιστοποιητικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλη την Ελλάδα εφόσον ζητηθούν για έλεγχο ή σε οποιαδήποτε άλλη συνθήκη που απαιτείται ταυτοποίηση. Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η χρήση τους ως ταξιδιωτικά έγγραφα. Ακόμη, για χρήση των ψηφιακών εγγράφων σε συναλλαγές με τράπεζες και παρόχους σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, χρειάζονται και τα φυσικά πιστοποιητικά αφού υπάρχει μεταβατική περίοδος έως την 1η Νοέμβρη 2022.

Πώς δημιουργείς και αποθηκεύεις τα ψηφιακά έγγραφα σε smartphone;

Για να δημιουργήσεις τα ψηφιακά σου πιστοποιητικά, είναι απαραίτητο να έχεις τους κωδικούς TaxisNet ή τους κωδικούς web banking και παράλληλα να έχει επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει ταυτοποίηση, μπορείς να την κάνεις μέσω της ενότητας ΕΜΕπ του gov. gr ή εφόσον δεν είναι εφικτό σε κάποιο ΚΕΠ. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις είναι τα εξής:

  1. Κατεβάζεις την εφαρμογή Gov.gr Wallet, η οποία είναι διαθέσιμη στο App Store αλλά και στο Google Play.
  2. Συμπληρώνεις τους κωδικούς TaxisNet ή Web banking για να γίνει ταυτοποίηση των στοιχείων σου.
  3. Προχωράς σε επιβεβαίωση του αριθμού τηλεφώνου σου μέσω OTP SMS (μοναδικός κωδικός που έρχεται με sms στο smartphone).
  4. Επιλέγεις κάθε έγγραφο και συμπληρώνεις τον κωδικό επιβεβαίωσης.
  5. Αποθηκεύεις το έγγραφο στο κινητό σου. Αν έχει iOS, μπορείς να τα αποθηκεύσεις στο Wallet της συσκευής σου.

Αν για οποιοδήποτε λόγο διαγράψεις τα ψηφιακά έγγραφα από το κινητό σου, υπάρχει η δυνατότητα να τα δημιουργήσεις και να τα αποθηκεύσεις πάλι, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.

Ποια στοιχεία θα παρουσιάζονται σε κάθε ψηφιακό πιστοποιητικό;

Τα ψηφιακά πιστοποιητικά που θα είναι διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, είναι η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο κάθε έγγραφο, αναφέρονται παρακάτω.

Στην Ταυτότητα εμφανίζονται:

  • Ονοματεπώνυμο
  • Πατρώνυμο
  • Μητρώνυμο
  • Αριθμός ταυτότητας
  • Ημερομηνία & Αρχή έκδοσης ταυτότητας
  • Ημερομηνία γέννησης
  • Τόπος γέννησης
  • Φωτογραφία κατόχου

Στο Δίπλωμα οδήγησης εμφανίζονται:

  • Ονοματεπώνυμο
  • Αριθμός άδειας οδήγησης
  • Ημερομηνία γέννησης
  • Τόπος γέννησης
  • Φωτογραφία κατόχου
  • ΑΦΜ
  • Κωδικός κατηγορίας οχήματος
  • Ημερομηνία & Αρχή έκδοσης διπλώματος οδήγησης
  • Ημερομηνία λήξης ισχύος διπλώματος οδήγησης
  • Ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
  • Ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος

Πώς γίνεται ο έλεγχος των ψηφιακών εγγράφων;

Οι ελεγκτές έχουν δικαίωμα να ελέγξουν τα ψηφιακά έγγραφα όπως και τα έγχαρτα. Για να γίνει ο έλεγχος, θα πρέπει να δείξεις στον ελεγκτή το QR code του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ή του διπλώματος οδήγησης.  Οι ελεγκτές διαθέτουν δική τους συσκευή, μέσω της οποίας ελέγχουν το QR code των πιστοποιητικών. Ο έλεγχος εγκρίνεται από τον κάτοχο μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet. Αφού εγκριθεί ο έλεγχος, παρουσιάζεται στην οθόνη του κατόχου ένας εξαψήφιος κωδικός, τον οποίο χρησιμοποιεί ο ελεγκτής, για να μπορέσει να δει τα ψηφιακά πιστοποιητικά.

Να σημειωθεί ότι για την επαλήθευση αλλά και την δημιουργία των ψηφιακών εγγράφων μέσω της εφαρμογής, απαιτείται σύνδεση στο Internet.

Τι γίνεται σε περίπτωση απώλειας της αστυνομικής ταυτότητας ή του διπλώματος οδήγησης;

Σε περίπτωση απώλειας της αστυνομικής ταυτότητας, μπορείς να προχωρήσεις σε δήλωση απώλειας μέσω της υπηρεσίας του gov.gr «Δήλωση απώλειας αστυνομικού δελτίου ταυτότητας» ή στο κοντινότερο Αστυνομικό τμήμα. Η δήλωση της απώλειας του διπλώματος οδήγησης, μπορεί να γίνει σε ΚΕΠ, σε Αστυνομικό Τμήμα ή στην Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας του κατόχου. Με την δήλωση της απώλειας, σταματά να ισχύει το εκάστοτε ψηφιακό έγγραφο.

Πώς μπορείς να ακυρώσεις τα ψηφιακά έγγραφα;

Μπορείς να ανακαλέσεις τα ψηφιακά έγγραφα μέσω της υπηρεσίας ανάκλησης του gov.gr. Για να εισέλθεις στην υπηρεσία, χρειάζεται ταυτοποίηση με κωδικούς TaxisNet ή web banking. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζεις οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορείς να υποβάλλεις το ερώτημά σου στο wallet.gov.gr/support.